Om livet och litteraturen

lördag 15 juni 2013

A-C Kindmark

I dag har jag varit på releaseparty hemma hos Lotta.  En roman som hon arbetat på i fyra år.
Folk har läst, hon har skrivit om, läst igen, ändrat. Ja en helt vanlig krånglig skrivprocess.

Nu är det några år sedan jag pratade med Lotta om boken,  men som jag förstått handlar det om några familjer som tillbringar en helg tillsammans.

I första kapitlet som jag just läst skymtar jag ett  tydligt klassperspektiv. Det är lättläst. Jag kommer läsa vidare! Boken finns att köpa här. Det var hur mycket folk som helst på festen. Någon köpte fyra böcker som de skulle ha till en bokcirkel.

Senaste nytt angående tvättstugebiblioteket:

Hyresvärden har gett besked om att det finns flera tvättstugebibliotek inom hyreskoncernen (som är en av Sveriges största hyresvärdar). Jag har fått mail och telefonnummer till relationsansvarig i huset. Jag skrivit och bett om en bokhylla och tusen kronor.  För mig är det viktigt med ett bibliotek som är angeläget och inte bygger på böcker som folk helt enkelt inte får plats med i sina bokhyllor. Kanske är det tusenlappen som gör att jag inte fått något svar. Jag ringer upp nästa vecka.

Jag har också fått med en granne i blomstarbloggen. Hen kommer att presentera sig snart. Jag tänker att  Blomstras uppdrag måste bli verka att  litteraturfrämjande i närområdet. I dag har jag också pratat med en bibliotekarie i huset. Hon vill också vara med och sköta tvättstugebiblioteket. Fick också veta att det finns ännu en bibliotekarie i vårt hus. Tre bibliotekarier och en språklärare på ett tvättstugebibliotek, kan det bli så mycket bättre bemannat?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar