Om livet och litteraturen

torsdag 3 oktober 2013

tvättstugebiblioteket och vi ska beväpna oss

Vår hyresvärd har börjat rigga för ett tvättstugebibliotek.  Skall vara klart till höstlovet. Detaljerna får jag och Susanne full frihet att bestämma över.

Nu i det snaraste skall vi lägga sätta ut lappar i husets trappuppgång för att få reda på ifall det finns fler bloggar i huset. Alla bloggar vill vi länka till på vår blogg. Tanken är att blomstra skall bli en lokal angelägenhet som engagerar så många av oss hyresgäster som möjligt. Vi vill ha många läsare i vår eget hus. Vi hoppas också hitta andra att andra hyresgäster som är intresserade av att gästblogga i Blomstra.


Jag har en lista i min mobil på böcker som jag vill blogga om här, men det finns också några andra bloggar som jag skriver i, så det blir ibland lite för ont om tid. Men vi har sagt att vi skall skriva två blogginlägg var i månaden, så mer kan ni inte förvänta er.

Jag hade ett väldigt trevligt samtal med vår hyresvärds relationsförvaltare angående tvättstugebiblioteket. Hon poängterade att de tar våra synpunkter på högsta allvar. Hur ofta hör man någon säga det? Där fanns också en idé om att göra om kallmangelrummet till ett sällskapsrum, kanske för bokcirklar. Möjligtvis är detta upprinnelsen till ett tvättstugekrig. Hoppas inte det. Men jag vet ingenting om kallmangelns roll i nutiden eller i vårt eget hyreshus.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar